Sunday, November 6, 2011

Faedah menghisap rokok.



Assalamualaikum ,
kat atas ni adalah gambar rokok n ditunjukkan sekali bahan2 yang terkandung didalam sebatang rokok .. nak ketawe jugak kalo aku tengok balik ape yang ade dalam sebatang rokok tuh , yela mane taknye , korang sendiri tengok laa , ade bahan penghapus cat , pembersih lantai n byk lagi laa . yang aku tak boleh blah siap ade bahan bakar roket lagi tuh.. nak terbang kemane pade korang2 yang hisap ni ? hahahaa , kalo korang minat dengan lagu bruno mars yg tajuknye talking to the moon tuh pon , jgn laa sampai nak terbang ke bulan kawan oii.. hahha..
pastuh yang tak leyh handle , kat puntung rokok tuh ade bahan plastik PVC tuh.. paip PVC.. hahah , bek korang hisap je paip tuh,, tak ternganga mulut korang hisap ..
tapi tulaa kan, bile ditanye , orang cakap dah ketagih.. dah biase hisap bile lepak2 arn.. cakap pasal rokok ni , teringat lak aku kat iklan2 kat tv tuh.. ade tunjuk orang kena kanser mulut laa , kaki potong laa.. sume disebabkan hisap rokok.. tapi yang menghairankan aku kat sini , ramai gak aku kenal orang2 tua yang hisap rokok dari kecik lagi tuh.. tade pon pernah alami penyakit macam tuh.. haha , klaka laa ble pikir2 balik..
eh , lupe lak , ape tajuk tadi ? owwhh , faedah hisap rokok ye.. ok , act , hisap rokok ni tade faedah pape pown~ dah laa bau rokok tuh busuk , emm , tapi ntah laa kan.. ramai orang yang mule2 cube hisap rokok sebab dyorang stress , tertekan laa , mcm2 lagi.. ish2.. nak berhenti merokok ni sebenarnye senang je.. korang kenalaa kuatkan mental korang k.. slalu slalu laa motivatekan diri sendiri.. kalo tak tahan tuh , hisap laa gula2 (itupon orang yg cakap ) aku tak caye pon sume tuh.. haha ,
so ,ape yang boleh yang aku konklusikan kat sini adalah , tade faedah menghisap rokok , and pade kawan2 kat luar sane yang masih blom hisap rokok tapi terpikir nak try , aku nasihatkan , tak payah laa. tade function pown hisap bende ni.. bek korang hisap lolipop lagi bagus.. daaa..

2 comments:

  1. haha..amboi bro. bkn main lg. dah berani bersuara seyh. haha!

    ReplyDelete
  2. hahhaha , skali skale.. tengah bosan2 tatau nak letak topik pe..

    ReplyDelete